למה משמשים מפסקי גבול?

מתגי הגבלה הינם מפסקי גבול בשמם השגור בפי אנשי המקצוע. 

בהנדסת חשמל מתג הגבלה הוא מתג המופעל על ידי תנועה של חלק מכונה או נוכחות של חפץ.

מפסקי גבול? למה הם משמשים?

הם משמשים לשליטה במכונות כחלק ממערכת בקרה, כנעילת בטיחות או לספירת חפצים העוברים נקודה. מפסק גבול נקרא גם מתג הגבלה הוא התקן אלקטרו מכני המורכב מפעיל המקושר באופן מכני לקבוצת אנשי קשר. כאשר חפץ בא במגע עם המפעיל, המכשיר מפעיל את המגעים כדי ליצור או לשבור חיבור חשמלי.

מפסקי גבול  חסינות מוגברת

מתגי הגבלה משמשים במגוון יישומים וסביבות בגלל החסינות שלהם, קלות ההתקנה ואמינות התפעול. הם יכולים לקבוע נוכחות או היעדרות, מעבר, מיקום וסוף נסיעות של אובייקט. הם שימשו לראשונה להגדרת גבול הנסיעות של חפץ; מכאן השם " מפסקי גבול ".

מפסקי גבול סטנדרטיים 

מתגי הגבלה סטנדרטיים הם רכיבי בקרה תעשייתיים המיוצרים במגוון סוגים של מפעילים, כולל מנוף, בוכנת גלילה וסוג פטיש. מתגי הגבלה עשויים להיות מופעלים באופן מכני ישירות על ידי תנועת מנוף ההפעלה. ניתן להשתמש במתג קנה כדי להצביע על קרבה של מגנט המותקן בחלק הנע. מתגי קרבה פועלים על ידי הפרעה של שדה אלקטרומגנטי, על ידי קיבול או על ידי חישה של שדה מגנטי.

מפסקי גבול מחוברים לממסר בקרה

לעיתים רחוקות, התקן הפעלה סופי כמו מנורה או שסתום סולנואיד ישלטו ישירות על ידי אנשי קשר של מתג הגבלה תעשייתי, אך בדרך כלל יותר מתג הגבלה יתחבר דרך ממסר בקרה, מעגל בקרת מגע של המנוע או ככניסה לבקר לוגיקה הניתן לתכנות.

מתג פעולת הצמדה מיניאטורי, למה הוא המשמש?

מתג פעולת הצמדה מיניאטורי עשוי לשמש, למשל, כרכיבים של מכשירים כגון מכונות צילום, מדפסות מחשב, צמרות נפתח או תנורי מיקרוגל כדי להבטיח רכיבים פנימיים במצב הנכון להפעלה ולמניעת פעולה עם פתיחת דלתות גישה. קבוצה של מפסקי גבול מתכווננים מותקנים על פותחן דלת המוסך כדי לכבות את המנוע כאשר הדלת הגיעה למצב מורם או מורד לחלוטין.
מבחר אביזרי חשמל מחכים לכם אצל תפוז חשמל ואלקטרוניקה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד לשקם את הבית לאחר הצפה?
לא מעט מבנים אשר נאלצים להתמודד עם הצפה מגלים לראשונה את השפעת המים ההרסנית על כל תכולת המבנה. לא מעט...
קרא עוד »
יונ 14, 2020
קירור תעשייתי
קירור תעשייתי הוא תהליך של הורדת הטמפרטורה של סביבה, לרוב חדר או בניין, לרמה נוחה. זהו אחד התהליכים...
קרא עוד »
ינו 04, 2023
טוקמן 019 – טוענים בלי לצאת מהבית
נגמר לכם הטוקמן וכעת אתם רוצים לטעון אותו מחדש? אתם לא צריכים לצאת מהבית בכלל. פשוט הצטרפו לשירות של...
קרא עוד »
אוק 10, 2021