מד התנגדות לבידוד

מד התנגדות לבידוד

מד התנגדות לבידוד הוא למעשה מכשיר מדידה חשמלי המיועד לצרכי מדידת שיעור ההתנגדות של הרכיב הנבדק. מכשיר זה המשמש כ-מד זרם (אמפרמטר) משלב בתוכו סוללה חשמלית המשמשת כמקור מתח לצרכי מדידת ההתנגדות, כאשר הסוללה החשמלית אחראית להפעלת מתח על הרכיב הנבדק והמכשיר עצמו מודד את הזרם העובר במעגל הקיים, כאשר ממצאי הבדיקה מוצגים באמצעות סקלה אוהמית.

מכשיר מד התנגדות לבידוד משלב בתוכו מד זרם מובנה אותו ניתן להתאים מראש לצרכי מדידת נתונים נוספים כגון: זרם מתח, רציפות חשמלית ועוד. כיום, רוב מכשירי מד ההתנגדות לבידוד הם מכשירים דיגיטליים המשלבים בתוכם תצוגה ספרתית של מד ההתנגדות, וזאת בניגוד למכשירים מדורות קודמים בהם התצוגה כלל סקלת מחוג לא ליניארית.

רכישת מד התנגדות לבידוד – מה חשוב לדעת?

מד בידוד המיועד לצרכי קיומה של בדיקת התנגדות לבידוד על ידי חשמלאים וכדומה, חייב להיות מותאם לסוגי המערכות בהן תדרשו לבדוק את מידת ההתנגדות לבידוד, ולפיכך, חשוב לרכוש מכשירי מד התנגדות לבידוד, אך ורק מבתי עסק מוכרים המחזיקים במכשירי מדידה המיוצרים על ידי מיטב היצרנים מסביב לעולם ובהתאם לכל התקנים הנדרשים, וזאת לנוכח האחריות הרבה הנלווית לעושה בהם שימוש בכל הנוגע לאופן קיומה של בדיקת מד ההתנגדות לבידוד וההשלכות הנלוות לממצאי הבדיקה.

מכשירים המשווקים ללא תעודות המעידות על כך שמהכשיר יוצר בהתאם לתקנים הנדרשים וללא תעודות אחריות, טוב שיישארו על ידי המדפים בבתי העסק המשווקים אותם, ולכן, אנו ממליצים לכל איש מקצועי להתרחק מהם גם במידה והם משווקים במחירי שוק נמוכים באופן משמעותי.

אחד ממכשירי מד התנגדות לבידוד המומלצים ביותר בשוק הינו מכשיר ה-SONEL MIC-10K1  המיוצר על ידי חברת SONEL העולמית ומשווק בישראל באמצעות חברת WISE TECH המתמחה בשיווק אביזרים לענף החשמל והאלקטרוניקה. מכשיר זה מיועד לצרכי מדידת התנגדות לבידוד בכל טווח על 50 עד 10000 וולט והוא מיוצר בהתאם לתקן המחייב en61557. מכשיר זה משלב בתוכו פיצ'רים שונים ההופכים את השימוש בו לנוח ובטיחותי יותר כגון: פונקציות פילטרים דיגיטליים למדידות בסביבת רעש גבוהה, ציור גרפים במסך התצוגה במהלך המדידה, מדידת זרם דליפה במהלך בדיקת עמידות לבידוד, תאורה אחורית של המקלדת, מטען מהיר מובנה, זיכרון מתקדם בגוף המכשיר המאפשר בין היתר תיאור נקודות מדידה, מתקנים, שמות של לקוחות וכדומה.

במידה וגם אתם מחפשים אחר מכשיר מד התנגדות לבידוד, אנו ממליצים גם לכם לבחון את פונקציות העבודה המתקדמות של מכשיר ה- SONEL MIC-10K1  .

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך עושים סטארט אפ האם כל אחד יכול
קמתם בבוקר עם המחשבה"יש לי רעיון לסטארט אפ מה הלאה"? נהדר! אבל איך מחברים את כל זה ביחד? איך בעצם מקימים...
קרא עוד »
יול 11, 2022
איזה תחומים זקוקים להדפסות תלת מימד?
זה אולי נשמע עדיין בתור דבר לא הגיוני, אבל מדפסות הפכו להיות דבר שאיתו מייצרים כמעט כל דבר. התחום של...
קרא עוד »
דצמ 03, 2018
מאז שעברתי לסלקום TV הילדים מבסוטים
ילדים ומסכים אלקטרוניים הם דבר בלתי נפרד. לא משנה עד כמה ההורים ינסו למנוע מהילדים שעות של צפייה, הם...
קרא עוד »
דצמ 15, 2018