טיפול בהרטבה עם זמזם – האם זה עובד?

האם טיפול הרטבת לילה באמצעות זמזמם יכול לאפשר שינוי אמיתי? מכשירים שונים כמו זמזמים ופעמונים – לטיפול בהרטבת לילה אצל ילדים – מוכרים לנו כבר משנות ה80 המוקדמות. עם זאת, פענוח הקשר בין שינה עמוקה להרטבה, יצר דרכים מתקדמות יותר לטפל בנושא זאת באמצעות מכשירים מתקדמים כמו פיפימון ושאר מכשירים רפואיים. אבל כיצד טיפול כזה יעזור לילד שמתעורר לבוקר רטוב? כל הפרטים בהמשך.

כאשר הילד שלנו מרטיב את המיטה בפיפי, התגובה המיידית שלנו היא להסיר ממנו את הבגדים, לקחת אותו למקלחת וכמובן לשירותים, להחליף סדינים ולחזור לשינה או לשגרה של כל בני המשפחה. עם זאת, למרות הרצון המיידי לטפל SOS בבעיה וטיפול מהיר, חשוב לנקוט גם באמצעים שימנעו את ההרטבה מלכתחילה. מי שמנסה למנוע הרטבת לילה באמצעות תרופות או שמונע שתיית מים מהילדים לפני השינה – חשוב שידע כי ישנה שיטה של ד"ר קובי שגיא שיעילה יותר למנוע הרטבת לילה בקרב ילדים, זאת באמצעות מכשיר שמזמזם ברגע שמתגלה טיפת שתן ראשונה.

מה זה המכשיר הזה? הפיפימון של ד"ר קובי שגיא וגם ד"ר טל שגיא – עושה את העבודה…

אם הילד אינו מתעורר כאשר שלפוחית השתן מאותת לו כי הגיע הזמן ללכת לשירותים, ייתכן כי הוא יסבול מהרטבת לילה. מקרים כאלה קורים בדרך כלל בשל שינה עמוקה מאד של הילד. ד"ר קובי שגיא וד"ר טל שגיא הם שני מומחים בתחום רפואת הילדים, אשר הביאו לעולם את מכשיר הפיפימון שכולל חיישנים הממוקמים מעל המיטה ומתחת לסדין שעליו ישן הילד בזמן השינה.

המכשיר עצמו נמצא ליד המיטה ומחובר אל סדינית מיוחדת באמצעות כבל דק. בכך, כאשר השלפוחית מוציאה את טיפת השתן הראשונה, נשמע זמזום בעוצמה שניתן לשלוט עליה שמעירה את ההורים ואת הילד.

באמצעות המכשיר, לומד מוחו של הילד לייצר התניה שמקשרת בין פעילות הפיפימון לבין הרטבה. במקרים בהם משתמשים בזמזם או במכשיר המוח במובן התת הכרתי שלו: לומד לזהות את הרגע שבו צריך ללכת לשירותים, זאת תוך הדרכה וליווי של ההורים עד ליכולות עצמאיות של הילד. באמצעות מכשיר זה וזמזמים להרטבת לילה מסוגים שונים – לומדים ילדים כיצד ללכת לשירותים מבלי להרטיב את המיטה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה כדאי להשתמש בתוכנות מחשב בעלות רישיון?
עולם המחשבים פועל על פי קודים מוכרים וברורים וגם על פי חוקים קיימים. ברור הוא, שהמוצרים הנמכרים...
קרא עוד »
פבר 23, 2022
איך עובדת מדפסת תלת מימד?
אם עד לפני מספר שנים מדפסת תלת מימד הייתה נשמעת לנו בדיונית לחלוטין, הרי לנו שכיום היא יכולה להיות...
קרא עוד »
יונ 21, 2020
מחפשים עבודה ב QA? מגוון משרות QA אצלנו באתר
QA   (Quality Assurance)הוא תהליך של בדיקת איכות המוצר או השירות. צוות ה-QA  אחראי לקבוע האם המוצר או השירות...
קרא עוד »
יונ 20, 2022