אילו חומרים ניתן לחתוך במכונת לייזר?

מכונת הלייזר משמשת לצורך ביצוע חריטה או חיתוכים על חומר מסוים באמצעות קרן אור חזקה במיוחד. קרן האור החזקה גורמת לחומר עליו היא מכוונת להתכה, אידוי או צריבה ובכך משתנה צורת החומר. כל מכונת לייזר פועלת בעוצמות חום שונות ולכן בעצם כל מכונת לייזר מיועדת לעבודה על חומרים שונים המותאמים לעוצמתה. המכונה עובדת לפי המרחק הקבוע בין העדשה לחומר ולכן השימוש בכלי זה יעיל בעיקר בחיתוך בלייזר של לוחות שטוחים. קיימים כאמור סוגים שונים של מכונות לייזר הפועלים על ידי עוצמות ואורכי גל שונים, המתאימים כל אחת לחיתוך או אידוי של חומרים שונים כגון: מתכת, פלסטיק, אבנים, עץ ואפילו בדים. קרן הלייזר פועלת ממרחק וללא מגע ישיר בחומר, וכך בעצם החיתוך מתבצע באופן מדויק למדי. 

כמה זמן בפועל אורכת פעולת החיתוך במכונת לייזר ומי יכול להשתמש בה?

זמן העבודה של החיתוך או האידוי במכונת הלייזר תלוי מאוד בחומר עליו פועלת המכונה ובעובי שלו. באופן כללי ניתן לראות שככל שהחומר יהיה דק יותר מהירות החיתוך עצמה תהיה הרבה יותר גבוהה. כמו כן, תהליכי צריבה של חומר ייקחו הרבה יותר זמן מתהליכי התכה או אידוי. כיום, ניתן למצוא מכונות לייזר במפעלים, חנויות ועסקים קטנים ואפילו בבתים פרטיים עם הירידה במחירי מכונת הלייזר. 

מה צפויות להיות עלויות האחזקה והשימוש של מכונת הלייזר שלכם? 

עלות מכונת לייזר תלויה מאוד בסוג המכונה ובטכנולוגיה שלה. תוכלו למצוא מכונה תעשייתית או מכונה ביתית. כמובן שתצטרכו לקחת בחשבונות עלויות של החומרים המתכלים במכונה וכן עלויות של החומרים עצמם עליהם תרצו לעבוד. מומלץ מאוד לבצע סקר שוק מוקפד ולהתרשם מהמלצות משתמשים אחרים במכונות אלו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מערכות אבטחה לעסקים
באמצעות מערכות אבטחה לעסקים ניתן ליצור אפקט הרתעה חזק כנגד גנבים, שודדים, פורצים וגורמים מזיקים...
קרא עוד »
מרץ 24, 2021
המתחרות של טסלה רכבים – האם יש להן סיכוי?
טסלה היא החברה המובילה בראש בתחום הרכבים החשמליים. היא מציגה כלי רכב מתקדמים ועתידניים אשר מודל 3 הוא...
קרא עוד »
אפר 30, 2019
למה סרטוני תדמית באנימציה, הכי כדאים
יש היום קושי עצום להעביר מסר פרסומי וזאת עקב העובדה כי הצרכנים כבר לא צופים בפרסומות. נסו לחשוב מתי...
קרא עוד »
מאי 30, 2019